Позволено ли е мъж без махрам да постави жена в гроба й, когато присъстват нейните махрами?
Няма нищо лошо в това мъжът да положи жена в гроба й, дори и да не е махрам за нея.
Сунната показва, че това е позволено.
Ал-Бухари (1285) разказва, че Анас
(Аллах да е доволен от него) казал: Присъствахме на погребението на една дъщеря на Пратеника на Аллах (мирът и благословията на Аллах да бъде върху него) [която беше починала].
Пратеника на Аллах
(салляллаху алейхи веселлем да го дари) седеше до гроба и видях очите му да се пълнят със сълзи.
Той каза: „Има ли мъж сред вас, който не е имал полов акт с жена си снощи?“ Абу Талха каза:
Аз. Той каза:
„Тогава слез долу“ и слезе в гроба й
[за да вземе тялото й и да го постави в гроба].
Шейх Ибн 'Утаймин (Аллах да се смили над него) каза: Някои хора смятат, че никой не трябва да полага жена в гроба й, освен ако не е един от нейните махрами.
Това не е правилно.
Този, който знае най-добре как трябва да бъде извършено погребението, трябва да я постави в гроба й, независимо дали е един от нейните махрами или не.”
( Лика ал-Баб ал-Мафтух , № 7).
Той също каза:
Всеки мъж може да постави жена в гроба й, независимо дали е един от нейните махрами или не, но е по-добре това да е един от нейните махрами . ).
Шейх Мохамед ибн Ибрахим (Аллах да се смили над него) каза: Няма нищо лошо в това не-махрам да постави жена в гроба й и да развърже връзките на савана й, дори ако присъства махрам.“
( Фатава аш-Шейх Мохамед ибн Ибрахим 3/157).
Ибн Хазм каза:
Мъжът, който има най-голямо право да постави жена в гроба й, е този, който не е имал полов акт предната вечер, дори и да не е махрам, независимо дали присъства нейният съпруг и роднини от мъжки пол (уали). или не."
( Ал-Мухалла 3/370).
И Аллах знае най-добре.
Няма коментари:
Публикуване на коментар